Tegoroczne targi Salone del Mobile dla Paged Collection były okazją do zaprezentowania dziesięciu nowych rodzin mebli. Tak niespotykanie szeroka prezentacja ukazała ogromny potencjał kreatywny marki oraz całe spektrum jej materiałowych i technologicznych możliwości.
Na stanowisku Paged zaprezentowanych zostało aż dziesięć premierowych kolekcji należących do Paged Collection. W każdej z nich znajduje się od trzech do pięciu produktów. Marka pokazała również nowości w kolekcjach Tolo i Prop.
Znakomitą większość tegorocznych propozycji stanowią kolekcje zaprojektowane przez Tomka Rygalika. Dyrektor Kreatywny Pagedu konsekwentnie rozwija również współpracę firmy z projektantami młodego pokolenia. Nikodem Szpunar zaprojektował dla Paged Collection rodzinę mebli Hip, a jego kolekcja siedzisk Prop, powiększyła się o stoliki kawowe. Z kolei Jan Lewczuk stworzył proste i funkcjonale krzesło konferencyjne Link.
Prezentacja nowości miała miejsce w pawilonie nr 8, w którym Paged sąsiadował z ważnymi światowymi markami.
Decyzja rady programowej COSMIT spa o przeniesieniu naszej ekspozycji do tego pawilonu jest wielkim sukcesem i nobilitacją. Świadczy o tym, że wysiłki włożone w budowanie marki i oferowanie zaawansowanych wzorniczo kolekcji zostały dostrzeżone i docenione. Co ważne, ten awans nastąpił zaledwie rok po debiucie marki Paged Collection. – mówi Tomek Rygalik, Dyrektor Kreatywny Paged.
Prezentowane w Mediolanie modele są wdrożone do produkcji i znajdują się w ofercie handlowej. To wyróżnia Paged na tle innych producentów, którzy często pokazują premiery w formie prototypów.
– Wspólną cechą premierowych kolekcji jest różnorodność: model Fum jest klasyczny, Benko to pierwsze od 150 lat całkowicie na nowo zaprojektowane krzesło gięte, atrybutami Manu są minimalizm i asceza. Drugim wspólnym mianownikiem nowości jest wzornicza uniwersalność. Skonstruowane w ten sposób kolekcje budziły zainteresowanie wykorzystaniem ich nie tylko we wnętrzach publicznych, ale również w prywatnych. – komentuje Tomek Rygalik, Dyrektor Kreatywny Paged.
BENKO, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Rodzina krzeseł giętych, których język wizualny należy do świata thonetowskiego. BENKO to pierwszy od 150 lat model kontraktowy w całości zaprojektowany i wykonany z gięciny. Charakteryzuje go zdyscyplinowana forma, typowa dla tego rodzaju mebli. Jednocześnie kolekcja emanuje charakterem poprzez oryginalnie ukształtowane podłokietniki, których miękkie linie nadają modelom nieco kobiecego wyrazu. Wypełnienie siedziska i oparcia stanowi ręcznie wykonana plecionka. Nowocześnie zaprojektowany model łączy w ten sposób dwie unikalne i zanikające technologie. Na rodzinę siedzisk składa się krzesło w wersji z podłokietnikami i bez oraz fotel, które jak przystało na thonetowską tradycję, przeznaczone są do kawiarni i restauracji.
UXI, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Minimalistyczny model o silnej osobowości i świeżej formie, którą nadaje krzyżowa konstrukcja i uformowane w kształcie podkowy oparcie okalające użytkownika. Przednia noga o przekroju prostokąta stanowi wyrafinowany detal konstrukcyjny. Głównym bohaterem UXI jest fotel, kolekcja obejmuje także krzesło i hoker. Siedziska mogą być opcjonalnie tapicerowane. Poszczególne modele sztaplują się, również między sobą.
ZAP, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Wyraźnie zaznaczone kąty to główna cecha rodziny foteli tapicerowanych ZAP. Wyróżniają je również płaskie powierzchnie budujące przestrzeń oparcia i siedziska. Rozwiązania te nadają bryłom mebli architektonicznego wyrazu. Górna część oparcia tapicerowana jest oddzielnie, co pozwala na kolorystyczne różnicowanie modeli.
FUM, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Rodzina mebli tapicerowanych o klubowym charakterze, który podkreślany jest przez okalające użytkownika oparcie i podłokietniki fotela. Kolekcję charakteryzuje mocna forma siedziska oraz oparcia, którą dopełnia wyrafinowany detal tapicerki. Opcjonalnie na wewnętrznej stronie siedziska stosowane jest klasyczne pikowanie capitoné. Natomiast granicę między miękkim wnętrzem a zewnętrzną twardą stroną wyznacza silnie zaakcentowane wykończenie krawędzi. Wzornictwo mebli łączy tradycyjne odwołania z nowoczesną formą. Dzięki temu modele mają uniwersalny charakter – pasują zarówno do wnętrz współczesnych jak i klasycyzujących. Komfort użytkowania podnoszą zastosowane w siedzisku pasy tapicerskie.
LOF, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Uniwersalne wzorniczo krzesło wyposażone w system oparć, który oferuje możliwość wyboru spośród trzech różnych kształtów. Każde z oparć dostępne jest w wersji twardej jak i tapicerowanej. Kolekcja obejmuje również fotel o szerszym siedzisku i bardziej okalającym użytkownika oparciu.
LINK, projekt Jan Lewczuk
Krzesło konferencyjne występujące w dwóch wersjach – ze stelażem metalowym lub drewnianym. Model świadomie zaprojektowany jest w prostej formie, która umożliwia wydajne sztaplowanie w górę. Występuje w wersji z podłokietnikami lub bez.
HIP, projekt Nikodem Szpunar
Charakterystycznym elementem dla rodziny HIP są zaokrąglenia oraz wyraźnie wystające na boki tylne nogi, które pozwalają wygodnie sztaplować krzesła. Forma mebli czerpie z charakteru krzeseł składanych oraz dawnych krzeseł szkolnych. Szkielet składa się z wyraźnie zaznaczonych odrębnych elementów, które tworzą spójną estetycznie całość. W skład rodziny wchodzi krzesło z podłokietnikami i bez oraz hoker.
MABA, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
W rodzinie minimalistycznych siedzisk MABA spotykają się dwa typowe dla Paged drewniane elementy. Wykonana z giętego drewna tylna noga w kształcie łagodnego łuku nadaje kolekcji dynamicznego wyrazu. Dodatkowo podkreśla go oparcie z profilowanej sklejki. W miękkich siedziskach zastosowane zostały pasy tapicerskie, dzięki którym są one wyjątkowo komfortowe w użytkowaniu.
K3, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Kolekcja K3 to rozwinięcie w kierunku bardziej uniwersalnego wzornictwa powstałej rok wcześniej rodziny K2. Uproszczeniu uległa sylwetka modeli. Wewnętrzne strony oparć wzbogacone zostały o poziome przeszycia, które podnoszą komfort użytkowania i podkreślają charakter mebli. Wchodzące w skład serii fotel, krzesło oraz hoker mają również obrotowe podstawy ze stali. Seria K3 znakomicie uzupełnia przestrzeń m.in. współczesnych biur wnosząc tam ciepłą i przyjazną atmosferę.
MANU, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Model o wyjątkowo prostym wzornictwie odwołującym się do archetypu krzesła. Założeniem projektowym było stworzenie krzesła taniego w produkcji i co za tym idzie zaoferowanie go w przystępnej cenie. Dzięki temu MANU odpowiada szerokim potrzebom rynku. Konstrukcja składa się z lekkich elementów o przekroju prostokątnym i okrągłym.
TOLO, projekt Tomek Rygalik/Studio Rygalik
Kolekcja krzeseł TOLO uzupełniona została o hoker, który utrzymany jest w spójnej dla tej rodziny stylistyce. Modele TOLO łączą w nowatorski sposób elementy giętego drewna z profilowaną sklejką. W ten sposób spotykają się w nich dwie typowe dla Pagedu technologie obróbki drewna.
PROP, projekt Nikodem Szpunar
Siła projektu PROP wynika z pogodzenia klasycznego stylu z minimalizmem. Konstrukcję mebli tworzą toczone z drewna nogi oraz sklejkowe siedzisko i oparcie. Dodatkowym akcesorium stanowi tapicerowanie, które dodaje modelom miękkości i podkreśla unikalny charakter. W skład kolekcji wchodzą cztery wersje fotela, krzesło oraz dwie wersje stołka barowego. Tegoroczną nowością są różnej wielkości stoły i stoliki kawowe.
Paged Collection
Paged Collection to marka mebli przeznaczonych głównie na rynek kontraktowy. Współczesne wzornictwo modeli bazuje na technologii i tradycyjnych technikach rzemieślniczych, jakimi dysponują fabryki Paged. Pojawiają się w nich elementy z giętego drewna i profilowanej sklejki, które są wizytówką firmy. Cechująca meble różnorodność wzornicza sprawia, że sprawdzają się w każdym rodzaju wnętrza i kontekście estetycznym. Podwyższona trwałość konstrukcji, zastosowanie odpornych rodzajów wykończenia oraz wysoka funkcjonalność nadają im wysokich cech użytkowych. Marka Paged Collection prowadzona jest przez Tomka Rygalika jako Dyrektora Kreatywnego. www.pagedcollection.pl